Google Analytics, czyli badanie ruchu na stronie - darmowe statystyki od Google

Google, Analiz, Seo, Wyszukiwanie, Silnik
Google Analytics jest to strona, na której znajdziemy zestawienie statystyk z naszego bloga. Możemy uzyskać informacje na temat użytkowników, którzy odwiedzają naszą witrynę. Wgłębiając się w szczegóły, znajdziemy tam również nazwę miejscowości, w której odbiorcy odwiedzają bloga, z jakiego są kraju, z jakiego urządzenia wchodzą na stronę, płeć, wiek, skąd do nas trafili i wiele innych ciekawych informacji. Sama korzystam z Google Analytics już spory okres czasu, pomaga mi to w szczególności w podsumowaniach miesiąca, kiedy to tworze zestawienie danych z ostatnich 30/31 dni. Poniżej znajdziecie podstawowe funkcje, które powinniście znać na samym początku korzystania z Analytisc. 


KONFIGURACJA
Najważniejsze, to posiadanie konta Google. Jeśli go nie macie, jego założenie zajmie Wam kilka minutek. Następnie wchodzimy w link KLIK, logujemy się do panelu i wybieramy zakładkę ADMINISTRACJA -> UTWÓRZ NOWE KONTO. Tutaj uzupełniamy pola, wpisując nazwę naszej strony i jej adres. Następnie POBIERZ INDENTYFIKATOR ŚLEDZENIA.


pobierz_identyfikator_sledzenia.png
Powinien pojawić się nam kod rozpoczynający się <script> i kończący </script>, który kopiujemy i wklejamy do każdej strony, którą chcemy śledzić, przed tagiem </head> każdej podstrony witryny.


RAPORTY
"Czas Rzeczywisty" — to nic innego, jak statystyki dotyczące osób, które aktualnie przebywają na naszej stronie. Wchodząc w "Przegląd", widzimy ile użytkowników przebywa obecnie w witrynie i z jakich urządzeń korzystają. Zauważmy również mapkę, na której kolorem zaznaczone są aktywne osoby. Dodatkowo znajdziemy informacje o odsłonach, w minutach oraz sekundach, aktywne w tym momencie strony, najpopularniejsze słowa klucz, ruch z sieci społecznościowych oraz witryny odsyłające.

Idąc dalej, w "Lokalizacje", widnieją informacje o kraju, w którym przebywa aktywna osoba, naciskając w ten region, ukazuje nam się miasto.

"Źródłach wizyt", znajdziemy dane na temat tego, jak użytkownicy trafili na naszego bloga. Mogą to być wejścia bezpośrednie, poprzez Instagram, Facebook czy inne blogi, gdzie umieściliśmy link do naszej witryny. Na dole, zamieszczona jest również informacja na temat wyświetleń strony w ostatnich 30 minutach.

Wchodząc w "Treść"możemy sprawdzić, co czytają nasi goście. Istnieje możliwość wybrania danych z ostatnich 30 minut lub aktywnych użytkowników.

Kolejno "Zdarzenia", mogą to być pobrania, kliknięcia reklam mobilnych, gadżety czy odtwarzanie filmów.

"Konwercje", tutaj znajdziemy informacje na temat ukończonych działaniań, które mają szczególne znaczenie dla powodzenia naszej firmy/strony. Dla przykładu: zakup, dodanie się do Newslettera.


ODBIORCY
"Przegląd"— tutaj znajdziemy informacje na temat użytkowników, którzy odwiedzili naszą witrynę w danym okresie. Oczywiście, możemy wybrać sobie zakres dat. Widnieją tu dane, dotyczące użytkowników, którzy zainicjowali co najmniej jedną sesję w tym okresie, liczbę nowych odwiedzających, współczynnik odrzuceń, średnia długość trwania sesji, dane demograficzne dotyczące języka, kraju, miejscowości i wiele innych.

"Aktywni użytkownicy" — widzimy wykres, na którym możemy odczytać dni, w których mieliśmy najwięcej aktywnych użytkowników.

"Analiza Kohortowa" — to osoby, które łączy przynajmniej jedna wspólna cecha.

"Eksplorator użytkownika" — widzimy listę ID użytkowników, sesje, czas, w jakim trwała sesja, współczynnik odrzuceń, przychody, transakcje oraz współczynnik konwencji celu.

"Dane demograficzne" — podstawowe dane na temat wieku o raz płci odwiedzających.

"Zainteresowania" — wiadomości na temat użytkowników, ich ogólnego stylu życia, informacje, jakie produkty odwiedzający zamierzają kupić.

"Dane geograficzne" — czyli ustawienia preferencji języka użytkowników witryny, kraj, z którego pochodzą wizyty.

"Zachowanie" — przedstawienie nowego lub powracającego użytkownika, ilość sesji i odsłon, czas trwania sesji.

"Technologia"przeglądarki, z których korzystają odwiedzający oraz nazwy dostawców usług internetowych obsługujących użytkowników witryny.

"Ruch mobilny" — znajdziemy tu kategorię urządzeń, z jakich korzystają użytkownicy (telefon, komputer lub tablet) oraz marka, model i nazwa marketingowa używana do identyfikacji urządzenia.

"Analiza porównawcza" — mamy możliwość porównania danych naszej firmy z danymi firm z innych branż.

"Przepływ użytkowników" — jest to graficzne ukazanie odwiedzających, od źródła przez przeglądane strony, aż po miejsce, w którym opuścił witrynę.


POZYSKIWANIE
"Przegląd"— w tym miejscu dowiadujemy się, w jaki sposób ktoś przybył na Twoją stronę. Widzimy wykres kołowy, przedstawiający procentowy udział osób, które trafiły do nas:

Direct — bezpośrednie wejścia na naszą stronę internetową, poprzez wpisanie adresu domeny

Social - wejścia poprzez media społecznościowe typu Instagram, Facebook, Twitter

Referral — wejścia poprzez kliknięcie link do naszej witryny, umieszczony na innej stronie

Paid Search — wejścia poprzez płatne wyniki wyszukiwania

Organic Search — wejścia poprzez bezpłatne wyniki wyszukiwania

"Cały ruch" — tutaj znajdziemy diagramy, ukazujące graficznie dane dotyczące nowych użytkowników celów, sesji. Prócz tego widzimy w tabeli, źródła, z których nastąpiły odwiedziny.

"Google Ads" — Aby widzieć statystyki, należy połączyć swoje konto Analytics z Google Ads.

"Sieci społecznościowe" — ukazują źródła wizyt z sieci społecznościowych. Tutaj również znajdziemy graficzne ukazanie odwiedzających, od źródła poprzez przeglądane strony, po miejsce, w którym opuścił witrynę. Ten raport dostarcza nam szczegółowych informacji na temat wpływu sieci społecznościowej na naszą stronę internetową.


ZACHOWANIE
"Przegląd" — znajdziemy tu szczegółową tabelęktóra zawiera adresy URL oraz liczbę wejść pod dany link.

"Zmiany w zachowaniu" — graficzny wykres, przedstawiający mapę poruszania się po naszej stronie internetowej

"Zawartość witryny" — tabela, zawierająca adresy URL z naszej strony, która zawiera szczegółowe informacje związane z jej popularnością.

"Szybkość witryny" — ukazuje szybkość działania naszej strony internetowej, znajdziemy tam również sugestie dla nas.

"Zdarzenia" — w tym miejscu znajdziemy informacje na temat konkretnego działania użytkownika na naszej domenie. Chodzi tu dla przykładu o pobrania, odtwarzanie filmów itp.

Analiza, Laptop, Biznesu, Styl

Czy korzystacie z Google Analytics? Popieracie taki wgląd w statystki bloga? A może znacie inne, ciekawsze strony, podobne do tej?:) Dajcie znać w komentarzu! 

Pozdrawiam, M.



10 komentarze

  1. Ja korzystam z tej strony i od czasu do czasu podglądam tam statystyki bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. to kopalnia wiedzy aczkolwiek zebys ie zaglebic to trzeba sporo czasu posiedziec

    OdpowiedzUsuń
  3. dla blogerów super opcja :)


    pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    mój blog (klik)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie używam ale może wypróbuje ;)
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  5. Korzystam, ale nie wiedziałam dokładnie, co tam można znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Korzystam z Google Analytics od kilku miesięcy i jestem całkiem zadowolona choć nie rozumiałam wszystkich funkcji ☺
    Ale ten post mi wszystko wyjaśnił ,jest bardzo przydatny ☺
    Dziękuję i pozdrawiam 😘
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie korzystam z tej funkcji i chyba na razie wystarcza mi to, co oferuje blogger :)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za odwiedziny. Co do Analytics - faktycznie trzeba sporo czasu, żeby wszystko przejrzeć, ale warto

    OdpowiedzUsuń
  9. Hey everyone!
    Today I come to you with so much excitement!
    My Ex and I broke up 1 year and 2 months ago and i was six months pregnant. We both love each other and it was a shock to me and it really broke my heart. I tried to call him and both of his lines were disconnected. I tried to reach him on social networks but he deleted me off of them. I tried to reach his parents and they told me that their son said that he does not love me and does not want to see me and they do not know what is wrong. I cried and cried everyday because I loved him very much. Until I gave birth and the baby was one year old, I could not get my love back. Again, I was confused. I do not know what to do and I also lost my job and I have no money to take care of the baby. I was miserable in life so I cried to my sister and told her my problem and said that she knew of one powerful spell caster that helped her when she could not get pregnant. I contacted him by email and he said he will help me and told me that a woman cast a spell upon my man and said he will help me break the spell so my man will come back to me and be mine forever. It was a great surprise to me that everything that he said came to pass. My man came back to me immediately, saying that I should forgive him. I am sending a very big thank you to this powerful and real spell caster. I pray for him to live long and do more of his wonderful work. If you have any kind of problem disturbing you in life, you have to contact this powerful spell caster! He can help you. He will not disappoint you, I give you 100% guarantee that he will help you, Here’s his contact:
    Email him at: Ahmedutimate@gmail.com
    Call or Whats-app him: +2348160153829

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Zachęcam do komentowania oraz obserwowania mojego bloga. Jest to dla mnie ogromna motywacja do dalszego pisania. :)