Olej arganowy idealny dla skóry - recenzja drogocennego olejku arganowego

Któż nie zna magicznego działania olejku arganowego? Wgłębiając się w jego właściwości, dowiemy się, że jest idealny wręcz do wszystkiego. To właśnie dlatego jest to jeden z najdroższych i najbardziej cenionych olejków na świecie. Dlaczego? Drzewo arganowe rośnie wyłącznie w Maroku, jednak jest ono w stanie "przeżyć" nawet 400 lat! Warto wiedzieć, że do wytworzenia 1l, potrzeba aż ponad 30 kg owoców arganii żelaznej, czyli zbiór z około 6-7 drzew.

Olejek 
arganowy wykorzystujemy do:

- leczenia chorób skóry, w szczególności łuszczyca i trądzik
- nawilżenia włosów (przyśpiesza również ich wzrost, pomaga farbowanym oraz chroni je przed prostownicą i suszarką, wzmacnia włosy i nadaje sprężystości), paznokci (sprawi, że nie będą się rozdwajać oraz łamać) i skóry (sprawdzi się jako balsam do ciała bądź do twarzy)
- reguluje pracę gruczołów łojowych.
- uelastycznia skórę (działa przeciwzmarszczkowo, dzięki zawartości witaminy E).
- uzupełnia niedobry składników tłuszczowych w skórze.
- działa łagodząco i przeciwzapalnie (idealny dla osób ze skórą atopową).
- pomaga w gojeniu się ran i podrażnień (pomaga w leczeniu rozstępów i odmrożeń. 

Najbardziej znane mi wykorzystanie olejku, to stosowanie go na włosy. Zdarza się, że używam go przed myciem - olejowanie włosów. Dla tych, którzy nie wiedzą jak wykonać taki zabieg, przedstawiam krótką instrukcję: zwilż włosy wodą, najlepiej, jeśli wykorzystasz do tego butelkę z atomizerem. Należy rozgrzać kilka kropel olejku w dłoniach, a następnie wcierać w skórę głowy oraz w końcówki włosów. Im dłużej trzymasz olejek na włosach, tym lepiej! Pamiętaj jednak, że aby zobaczyć efekty, liczy się regularność. Zdarzało się, że szłam spać z olejkiem na włosach, rano je myjąc. Czasami udało mi się przetrzymać go na włosach kilka godzin, a niekiedy tylko 30 minut. Ważne, abyście olejowały włosy systematycznie.

Ręce, Rolnictwo, Arganowego, Argan Nasiona, Ziemi

Osobiście, wcieram go tuż po myciu w końcówki włosów. Zaczęłam to robić, odkąd zrobiłam sobie kreatynę i właściwie każdy mój kosmetyk do włosów musiałam oddać mamie, ze względu na zawartość soli i silikonów. Olejek świetnie się sprawdza, zastępuje mi nie jeden jedwab na końcówki. Z całą pewnością zauważyłam różnicę. Wczoraj moja współlokatorka zapytała, czy obcinałam ostatnio włosy, bo mam takie równe. Byłam w szoku, bo ostatni raz u fryzjera byłam w pierwszych dniach grudnia. Zawsze miałam problem z kruszeniem się końcówek, dzięki rozjaśnianiu :/ Jak widać, zabieg kreatynowego prostowania, olejowania i wcierania olejku w końcówki działa cuda! 
Kolejnym znanym mi zastosowaniem olejku, jest wcieranie go w dłonie, stopy i ogólnie rozprowadzanie po ciele. Zimą moje dłonie są bardzo suche i przemrożone, bo pracuję na chłodni. Rozgrzany w dłoniach olejek, świetnie sobie z tym radzi! Działa też świetnie na stopy. Sprawdzi się jako balsam do ciała. Moja skóra go uwielbia.
Co jakiś czas, lubię używać olejku jako serum do twarzy. Idealnie nawilża skórę, sprawia, że staje się elastyczna, zapobiega zmarszczkom. Kiedyś zrobiłam nawet z niego maseczkę, dodając kilka kropel olejku do jogurtu naturalnego i cytryny. Polecam każdemu! Skóra staje się wygładzona.

Olej Arganowy, Nutshells, Argan Orzechy, Maroko

Osobiście, używam olejku z Bielendy i sprawdza się pod każdą postacią. Warto jednak zaznaczyć, że jest to olejek, a nie olej. Nie miałam jeszcze okazji używać oleju arganowego w czystej postaci. Zalety olejku od Bielendy to wydajność, z całą pewnością działanie, szybko się wchłania oraz łatwo zmywa z włosów. Nie uczulił mnie ani nie podrażnił. Dodatkowo ma niską cenę. Jego jedyną wadą jak dla mnie, jest atomizer. Wszystko naokoło jest w olejku :D Widziałam wiele negatywnych komentarzy na temat tego produktu, mi jednak spasował. W przyszłości będę jednak szukała olejku, z większą ilością oleju arganowego.

Znaliście wszystkie zastosowania olejku? Używacie go? Jaką markę możecie mi polecić na przyszłość?

Pozdrawiam, M.

27 komentarze

  1. Ja przeważnie sięgam właśnie po czysty olej arganowy i sprawdza się u mnie świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy1/24/2019

    Nie znałam wcześniej tego produktu, ale mnie nim zaciekawiłaś :D
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten olejek ☺
    Jednak stosowalam go tylko w pielęgnacji ciała, bo moje wlosy nie lubią się zbytnio z arganem, a moja twarz zdecydowanie bardziej woli kremy ☺
    Pozdrawiam

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  4. Oleje są idealne na zimę. Uwielbiam
    agabeauty40plus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam ten olejek i niezbyt go polubiłam. Natomiast używam olejek arganowy z Joannny do włosów i stosuję go na końcówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy1/25/2019

    Używam na końcówki olejku ze słodkich migdałów i świetnie się sprawdza, więc polecam :) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Olej arganowym jest jedynym, który jest tolerowany przez moje włosy. Chętnie bym go wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba nigdy, nie no na 100% nie używałam olejku arganowego <3
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja stosuję od czasu do czasu olej arganowy 100% przywieziony z wakacji - działa niesamowicie, ale w czystej postaci ma swoisty zapaszek, który nie do końca mi odpowiada. Tylko do stosowania na noc :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja do skóry stosuję balsam i nic więcej, bo jakoś nie mogę przekonać się do oleju. Pozdrawiam :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie, że zawarłaś tyle cennych informacji - zwłaszcza w pierwszym akapicie notki :)
    Nie testowałam zaprezentowanego produktu, jednakże z uznaniem zapisuje go na chciejliście.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie w wolnej chwili!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. To racja, olejek arganowy robi cuda :) Jak go stosowałam, moja cera wyglądała o wiele lepiej i nigdy wcześniej nie pomyślałam, żeby wcierać go w twarz, kojarzyłam go tylko z produktami do włosów.

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Używałam kiedyś oleju arganowego do olejowania włosów, ale zabrakło mi systematyczności niestety. Chyba muszę do tego wrócić i zacząć też stosować na końcówki:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszce nie używałam olejku arganowego, ale przyznam, że słyszałam, że warto. Może kiedyś się skuszę :-)
    Modny Blog
    PS: Bilendę lubię, mam sporo kosmetyków z tej firmy :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba kojarzę buteleczkę z łazienki mojej mamy, ale ja nigdy się nie pokusiłam, żeby go użyć. Może kiedyś się skuszę, ale na razie myślę o radykalnym zmianie wyglądu włosów - wizycie u fryzjera! Co prawda, to niby tylko podcięcie końcówek, ale nigdy nie wiadomo, co się wydarzy, haha ;)

    Pozdrawiam znad kubka gorącej czekolady,
    Basia - autorka bloga MADEMOISELLE

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaciekawiłaś mnie bo jak na razie moja pielęgnacja włosów kończy się na szamponie.
    Pozdrawiam kochana!
    https://ascardisis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow, jestem zaskoczona bo jakoś wcześniej nie interesowałam się takimi rzeczami. A tu proszę dowiedziałam się sporo rzeczy.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedyś używałam olejku argonowego na włosy i świetnie mi się sprawdzał. Włosy po nim były bardzo mięciutkie i się nie puszyły. Tego produktu nie używała. Jednak nie miałam pojęcia, że olejek też może leczyć trądzik.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię tego typu produkty :)

    Pozdrawiam, Karolina

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię olejki arganowe. Świetnie się u mnie sprawdzają.

    OdpowiedzUsuń
  21. Miałam oleje arganowe innych marek i sprawdzały się u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba będę tu zaglądać, można znaleźć u Ciebie mnóstwo ciekawych informacji i trochę odreagować;)
    U mnie trochę mnien pozytywnie ale zapraszam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja również używałam na włosy i byłam baaaardzo zadowolona. Firmy nie pamiętam, ale kupiłam w rossmanie w mini buteleczce. Mimo wszystko, był dość wydajny i jest na duży plus.

    OdpowiedzUsuń
  24. Hey everyone!
    Today I come to you with so much excitement!
    My Ex and I broke up 1 year and 2 months ago and i was six months pregnant. We both love each other and it was a shock to me and it really broke my heart. I tried to call him and both of his lines were disconnected. I tried to reach him on social networks but he deleted me off of them. I tried to reach his parents and they told me that their son said that he does not love me and does not want to see me and they do not know what is wrong. I cried and cried everyday because I loved him very much. Until I gave birth and the baby was one year old, I could not get my love back. Again, I was confused. I do not know what to do and I also lost my job and I have no money to take care of the baby. I was miserable in life so I cried to my sister and told her my problem and said that she knew of one powerful spell caster that helped her when she could not get pregnant. I contacted him by email and he said he will help me and told me that a woman cast a spell upon my man and said he will help me break the spell so my man will come back to me and be mine forever. It was a great surprise to me that everything that he said came to pass. My man came back to me immediately, saying that I should forgive him. I am sending a very big thank you to this powerful and real spell caster. I pray for him to live long and do more of his wonderful work. If you have any kind of problem disturbing you in life, you have to contact this powerful spell caster! He can help you. He will not disappoint you, I give you 100% guarantee that he will help you, Here’s his contact:
    Email him at: Ahmedutimate@gmail.com
    Call or Whats-app him: +2348160153829

    OdpowiedzUsuń
  25. Super pomysł na maseczkę! Wypróbuję ;) Dzieki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Zachęcam do komentowania oraz obserwowania mojego bloga. Jest to dla mnie ogromna motywacja do dalszego pisania. :)