Świąteczne ciekawostki

Witajcie! Nareszcie doczekałam się świąt, mimo to żałuję, że nie są one białe. Z tej okazji, postanowiłam przeszukać internet, aby znaleźć kilka ciekawych faktów, dotyczących tego czasu. Mam nadzieję, że nie wiedzieliście o wszystkim i będzie Wam się miło czytało. :D






1. Mikołaj w ciągu jednej nocy, aby odwiedzić każde dziecko, musiałby jechać z prędkością ponad 20 miliardów metrów na sekundę, między każdym kolejnym domem.
2. Tradycyjne kolory świąt, to zielony (symbol odrodzenia i życia), czerwony (symbol krwi Jezusa) i złoty (symbol bogactwa i królewskiego pochodzenia).
3. W dawnych czasach, Mikołaj kojarzony był ze srogą karą a nie z prezentami. Przedstawiano go, jako srogiego, przywódczego człowieka z brzozową rózgą.
4. Kolędę "Cicha noc", możemy usłyszeć aż w 300 językach.
5. Wigilia, to dla Czechów czas, kiedy odwiedzają cmentarze bliskich.
6. Wierzono, że o północy w Wigilię, zwierzęta mówią ludzkim głosem.
7. W Grecji, Boże Narodzenie trwa aż 12 dni!
8. Pierwsze sztuczne drzewko, powstało w Niemczech.
9. Jedną z najpopularniejszych ozdób świątecznych, są czerwono-białe lizaki, w kształcie pasterskiej laski.
10. Dawniej wierzono, że na stole powinna znaleźć się nieparzysta liczba dań.
11. Wizerunek Świętego Mikołaja, wykreowała marka Coca-Cola. Po raz pierwszy pojawił się w reklamie produktu, w 1931 roku.
12. Największa, żywa choinka miała 67 m. 
13. Najdłuższy list do Mikołaja, miał długość 4 kilometrów. Swoje życzenia, wpisało na nim 25 tysięcy osób.
14. Najwyższa sztuczna choinka, mierzyła 73 m.
15. W Meksyku, 15 grudnia wiesza się pod sufitem piniatę, czyli naczynie wypełnione słodyczami. Jedno z dzieci, ma za zadanie rozbić ją kijem. Wtedy rozpoczyna się, wyścig w zbieraniu słodyczy.
16. W USA, 26 grudnia jest normalnym dniem pracy.
17. W Danii, tradycją jest, że w budyniu z ryżem, gospodyni ukrywa migdał. Ten kto go znajdzie, dostaje podarunek z marcepanu, który ma przynosić mu szczęście przez cały rok.
18. Austria, jest ojczyzną jednej z najbardziej znanych kolęd (Cicha Noc). W tym kraju, odbywają się liczne jarmarki, na których można kupić pamiątki i grzane wino.
19. W Rosji, uroczyściej obchodzi się noc z 31 na 1 stycznia. To wtedy, dzieci odwiedza Dziadek Mróz, który przynosi prezenty.
20. We Włoszech, 8-ego grudnia ubiera się choinki.
21. We Francji, dzieci wierzą, że to mały Jezus przynosi im prezenty.
22. W Szwecji, święta rozpoczynają się w pierwszą niedzielę adwentu.
23. W Anglii, narodziła się tradycja, pocałunków pod jemiołą.
24. W Hiszpanii, odpowiednikiem opłatka jest chałwa.




Kilka faktów pochodzi z mojego drugiego bloga wkrecenii.blogspot.com (o grze STARDOLL) :) Jednak post, zaplanowany jest dopiero na 26 grudnia. 






A z okazji Świąt Bożego Narodzenia, chcę Wam życzyć dużo szczęścia, miłości, radości w życiu, pyszności na stole, wielu prezentów i samych pięknych chwil w tym jakże pięknym czasie. Dodatkowo, wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku! Aby był jeszcze lepszy niż 2017. :) Wesołych Świąt! :* 







Pozdrawiam, M.

20 komentarze

  1. super post, dużo rzeczy nie wiedziałam :) wesołych świąt!

    Zapraszam na nowy wpis po bardzo długim czasie nieobecności :) będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad :)
    http://by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Post bardzo ciekawy. Wiele ciekawych rzeczy się dowiedziałam :)
    Wesołych Świąt!!! :*

    Pozdrawiam ♥
    One Masked Girl

    OdpowiedzUsuń
  3. O nr 6 to słyszałam i sama w w to wierzę ☺
    Wesołych Świąt 🎄🎁😘💞
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe fakty, chciałabym zobaczyć żywą choinkę która mierzy 67 m.
    MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ciekawostki. :) Część już znałam, ale o większości przeczytałam po raz pierwszy. :) Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To o Mikołaju i Coca-Coli - nie mogłam w to uwierzyć, już raz o tym słyszałam. Coś mnie tknęło i wyciągnęłam podręcznik od reklamy i rzeczywiście! Wizerunek św. Mikołaja wykreowała Coca-Cola. Wcześniej był kojarzony jako bizkup - chudy, w białej lub srebrnej szacie, spiczastej tiarze na głowie. Czasem pokazywano go jako elfa, w stroju niebieskim, czerwonym, zielonym lub w futrze. Wyczytałam też, że rudolf czerwononosy też został wykreowany na potrzebę reklamy - dla sieci domów towarowych Montgomery Ward. Historyjka z Rudolfem była rozdawana w domach towarowych - była częścią książeczek do kolorowania :) Pozdrowionka! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Dowiedziałam się z niego dużo ciekawych rzeczy. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajny pomysł na post!
    Super są te ciekawostki :)
    Dowiedziałam się kilku rzeczy o których nie miałam wcześniej pojęcia :)
    Pozdrawiam!

    https://anastyle14.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Super post! te ciekawostki są naprawdę świetne :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Dosłownie kilka z tych ciekawostek znałem. Fajnie jest się dowiedzieć nowych rzeczy na temat świąt :) Dziękuję za życzenia, mam nadzieję że święta były udane;>.
    Pozdrawiam!
    zmienicswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Great post! photos are amazing :)
    If you want that we follow each other let me know by leaving a comment on this post and please click on links at the end --> http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/12/casual-winter-outfit-gamiss.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  12. great post:) i like your blog.
    if you pick up dresses, glamchase hot night dress uk site reviews gives you amazing choices.
    http://www.glamchase.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię czytać takie ciekawostki :D Fajnie jest się czegoś dowiedzieć :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Z kolorami świątecznymi zupełnie się zgadzam :) chociaż teraz jeszcze króluje biel!

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. aż 300 językach!? jestem w szoku :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjny pomysł na notkę, dowiedziałam się wielu ciekawych faktów :)
    Uwielbiam czytać takie nowinki! <3
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Super ciekawostki, nie wiedziałam tak naprawdę czemu takie kolory, i nie skojarzyłam wcześniej lasek z pasterzami XD.
    http://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Przyjemnie czyta się artykuł :) Przeczytam dzieciom. Mam pewien pomysł, aby na choince, wraz z bombkami umieścić taką informację o z tymi ciekawostkami. Będzie to zabawa dla dzieci :) Kupiłam bardzo ładną choinkę od YourHomeStory w zeszłym roku. Właśnie wśród dekoracji mogłaby się znaleźć informacja o ciekawostce. Co sądzicie o tym pomyśle? Dzieciaki będą miały radochę, jak za znalezienie ciekawostek otrzymają prezenty :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Zachęcam do komentowania oraz obserwowania mojego bloga. Jest to dla mnie ogromna motywacja do dalszego pisania. :)