"Poznałam, że szczęście to nie to, co mam, bo nie miałam nic, a byłam szczęśliwa" - recenzja książki "Kwiat Pustyni"

Witajcie kochani, 
przychodzę dziś do Was z książką, którą tak naprawdę czytałam już chyba cztery razy i nadal mi się nie znudziła. Jest to moja ulubiona lektura, do której bardzo chętnie wracam. Pierwszy raz zobaczyłam tą książkę kilka grubych lat temu. Dostałam ją od cioci, którą podobnie jak i mnie urzekła historia Waris Dirie. 
Książka jest autobiografią Waris. Poznajemy ją od najmłodszych lat, kiedy to wraz z rodziną mieszkała w Afryce, w Somalii. W wieku pięciu lat została obrzezana, a rok później zgwałcona. Kiedy postanowiono, że ma wyjść za mąż, uciekła z domu. Po przerażających przygodach trafia do Londynu i to właśnie tam w wieku osiemnastu lat rozpoczyna karierę modelki. 
Waris poznała dwa różne światy. Dwie skrajności. W końcu postanowiła się podzielić ze światem swoimi doświadczeniami. Uważam, że ta książka jest dowodem na to, że mieszkamy w świecie, którego tak naprawdę nie znamy. Warto ją przeczytać, trzyma w napięciu do samego końca oraz zmusza czytelnika do przemyśleń. 
Powstał również film na podstawie tej książki. Osobiście, jeszcze go nie obejrzałam. Ktoś może oglądał i poleca? 

Kilka ciekawostek: 
- w 1987 roku znalazła się na okładce kalendarza Pirelli.
- napisała jeszcze kilka innych książek np. "Córka nomadów", "List do matki", "Przełamać tabu". 
- Waris oznacza kwiat pustyni 
- autorka była ambasadorką ONZ
- mieszka w Gdańsku 



A teraz mój sposób na szybką i domową "piankę do kawy". 

Co nam będzie potrzebne? 
- kawa
- szlkanka
- łyżeczka
- mały słoiczek
- mleko (najlepiej jak najwięcej procentowe)

W pierwszej kolejności stawiamy sobie wodę na kawę a w międzyczasie wlewamy mleko do słoiczka i zakręcamy. Staramy się "ubić" mleko, poprzez poruszenie słoiczkiem w górę i w dół. Powtarzamy to przez około 10 minut. Łyżeczką wykładamy zawartość słoiczka do zalanej już kawy. NIE MIESZAMY. 






Pozdrawiam, M.

50 komentarze

  1. Ale prosty sposób na piankę, na pewno wypróbuję, bo widzę, że świetnie to wyszło u ciebie :) Książka bardzo ciekawa, niestety nie miałam okazji przeczytać.

    ✾ I'm Dollka Blog ✾

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, banalny 😂 Kuzynka mi pokazała ten sposób;) Książkę polecam naprawdę! ;*

      Usuń
  2. Ale mi się zachciało kawy!! Mmmmmm! Zdjęcia świetne! Robiące ochotę 💕 Mój blog💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie musisz napić się kawy ;*** I dziękuję bardzo za miłe słowa;)

      Usuń
  3. this sounds like an interesting book! and that coffee looks delish! even though i am not a coffee drinker. hehe.

    xoxo, rae
    http://www.raellarina.net/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kawa to jest to co kocham <3 Książka wydaje się być interesująca :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Kocham kawę;) Książka miazga 🔥🔥💋

      Usuń
  5. Ja nie czytałam książki, ale oglądałam film i mogę szczerze polecić.

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, to już wiem co dziś będę oglądać. Dziękuję 👍:*

      Usuń
  6. Czytałam nie raz, nie dwa i oglądałam wpis. W obydwu wersjach tak samo poruszająca historia.

    roksanary.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. I takich książek o podobnej tematyce na swojej półce wiele. Dobrze , że są kobiety, które mimo że przeszły przez piekło i chcą to nagłaśniać

      Usuń
  7. Książki niestety nie czytałam, ale oglądałam film. Rewelacyjna produkcja! <3
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj obejrzałam film ;) I zgadzam się z Tobą, jest genialny ♡♡♡

      Usuń
  8. Waris miała straszne dzieciństwo, dobrze, że udało jej się stamtąd wyrwać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Szkoda że takie dzieciństwo, ma większość tamtejszych dziewczynek

      Usuń
  9. Książki nie znam ☺
    Kawa wygląda przepysznie 😍
    Pozdrawiam
    Lili-93.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę wypróbowac Twój przepis na piankę! ;) a co do książki to nie czytałam ale widziałam film ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwy i szybki :D
      Film jest równie dobry ♥

      Usuń
  11. Przepis na pewno wypróbuje, swoja droga fajny blog :)

    Zapraszam do siebie <3
    www.blondevsfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wydaje mi się, że słyszałam już tę historię lub podobną historię, bo obrzezanie i gwałt w Afryce nie przydażyły się jedynie jej. Z chęcią przeczytałabym tę książkę. Cytat o szczęściu bardzo zachęca do sięgnięcia po nią :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziemy niej wiele interesujących cytatów :)

      Usuń
  13. oh ta ksiazka juz od kilku miesiecy widnieje na mojej liscie do przeczytania! zdecydowanie pozycja obowiazkowa

    co powiesz na wspolna obserwacje? ja juz i to z ogromna checia!
    nowy post <3
    https://justemsi.blogspot.com/2017/11/where-is-my-mind.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, dodatkowo warto po przeczytaniu obejrzeć film :)

      Usuń
  14. O książce słyszałam, ale nie za wiele. Wydaje się być mega ciekawa:D Co do przepisu na piankę - super! Szybki i przydatny pomysł:)

    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Yes ;) I follow you ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowne zdjęcia! ❤️
    I follow you!

    riwlawn.com
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, ja Twojego również obserwuję ♥

      Usuń
  17. Pianka prezentuje się jak z profesjonalnego spieniacza do mleka :)
    Super, kawka jak z kawiarni.
    http://kuraibanii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. The best days are cozy :D Super interesting post :D

    I'm new GFC follower :D Hope you can follow me back <3

    NEW OUTFIT POST | REASONS WHY I LOVE BLOGGING!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja oglądałam film Kwait Pustynii ♥ Świetny był! Super pomysł na tą piankę :D

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie miałam okazji ani czytać ani oglądać tej historii ale gdzieś już o niej słyszałam. Naprawdę świetna recenzja, bardzo zachęcająca aż mam ochotę obejrzeć sobie ten film! i super pianka :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Miałam okazje słyszeć o tej książce, ale nie przemawia do mnie jej fabuła abym ją przeczytała. Kawa z pianką wygląda zachęcająco :)

    Kochana proszę nie zostawiaj u mnie na blogu linku do swojego,w iem jak tu trafić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! ;)
      Jeśli sobie tego życzysz to dobrze, tylko nie rozumiem w czym to przeszkadza :)

      Usuń
  22. Czytałam tę książkę kilka lat temu i muszę szczerze przyznać, że naprawdę zapada w pamięci...

    Obserwuję z przyjemnością!:)

    www.simplysimplesimpleness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale świetne, no naprawdę brawo :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy11/10/2017

    Oglądałam tylko film, ale koniecznie muszę przeczytać tą książkę ^^ Bardzo fajne zdjęcia ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Super sposób na pianę! Muszę spróbować :D
    https://stylelifetravelfood.blogspot.com/ zapraszam :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Książkę znam i też ją bardzo lubię. Czytałam też drugą część, ale jednak pierwsza wygrywa =)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Zachęcam do komentowania oraz obserwowania mojego bloga. Jest to dla mnie ogromna motywacja do dalszego pisania. :)